Prakeiktieji3 photo-D.Matvejevas©  
Recenzijos

Scenografija

Kotryna Daujotaitė

Kostiumų dailininkas

Kotryna Daujotaitė

Muzika

Liudas Mockūnas

Šviesų dailininkas

Eugenijus Sabaliauskas

Vaidina

LAVINIJA (VINI) - Toma Vaškevičiūtė
ORINAS - Tadas Gryn
KRISTINA - Daiva Stubraitė
EZRA MENONAS - Arvydas Dapšys
ADAMAS BRANTAS - Dainius Gavenonis
SETAS - Tomas Rinkūnas
PITERIS - Daumantas Ciunis
HEIZĖ - Indrė Patkauskaitė

Premjera

2010 gruodžio 9

Eugene O`Neill "Gedulas tinka Elektrai"

PRAKEIKTIEJI

Režisierius Artūras Areima

Spektaklio trukmė 3 val.

Trijų dalių spektaklis

Pagal amerikiečių dramaturgo Eugene O`Neill pjesę „Gedulas tinka Elektrai” pastatytas spektaklis pasakoja apie karą mažiausioje visuomenės grandyje – šeimoje. Kas turi atsitikti šeimoje, kad jos nariai vienas kitam taptų priešais? Iš kur atsiranda žmonos neapykanta vyrui, o dukros – motinai? Anot režisieriaus Artūro Areimos, neapykanta artimui yra amžina ir universali tema.

E.O`Neillo pjesės konflikto šaknys slypi dar Antikoje – dramaturgas savaip interpretuoja Aischilo trilogiją „Orestėja”. Tačiau Aischilo herojų motyvai yra aiškūs ir lengvai nusakomi, o E.O`Neillo pjesėje neapykantos šaltinis yra paslėptas giliau. Menonų šeimos tragedija yra kova su prigimtimi ir likimu. „Kiekvienas šeimos palikuonis vienaip ar kitaip bando išsivaduoti iš virš jo kybančio prakeiksmo, bet negali to padaryti – likimas veikia žmogų viduje”, – teigia A.Areima. Todėl labiausiai režisierių domina išsilaisvinimo aktas, herojų bandymas ištrūkti iš užburto amžino prakeikimo rato.

A.Areimą pjesė sudomino dar studijų laikais. Jau tuomet režisierius buvo numatęs vaidmenis konkretiems aktoriams. „Visą laiką žinojau, kad Tadas Gryn vaidins Oriną. Kartu dirbome pirmajame spektaklyje „Kelionė į kambario vidų”. Jis supranta tą temą, kuri kitiems yra labai sunki, ir gali eiti plona linija ant beprotybės ribos”, – sako A.Areima.

Spektaklyje vaidmenį atlieka ir žymus džiazo muzikantas Liudas Mockūnas. Saksofonu grojančiam džiazistui režisierius paliko vietos improvizuoti ir pačiam užčiuopti svarbiausias spektaklio temas. „Saksofonas yra jausminis instrumentas. Norėjosi ne lyrinės, o gyvos, klykiančios muzikos”, – teigia A.Areima.