Turą po Kiniją atlaikęs aktorius Darius Meškauskas: „Neįmanoma Hamletą suvaidinti puse kojos“

2016 8 balandžio

Turo po Kiniją metu Oskaro Koršunovo režisuotame „Hamlete“ pagrindinį vaidmenį kuriančiam aktoriui Dariui Meškauskui garsųjį „būti ar nebūti“ monologą teko sakyti net 30 kartų, mat kiekviename spektaklyje jis ištariamas du kartus. Pasak aktoriaus, tokiame išbandyme jį gelbėjo susitelkimas tik į esamąjį laiką. „Galvodavau tik apie tai, ką darau šią akimirką, ir tai pasiteisino“, – teigia D. Meškauskas.

Turo metu aktoriai aplankė tris didžiausius Kinijos miestus – Pekiną, Šanchajų ir Guangčžou, kuriuose suvaidino net 15 spektaklių. Trupė pirmą kartą susidūrė su iššūkiu, kuomet per vieną dieną teko vaidinti net du „Hamleto“ spektaklius.

„Didžiausius psichologinius ir fizinius sunkumus sukelia pati mintis, jog bus du spektakliai, todėl laukia sunkumai. Suvaidinus apima tam tikra satisfakcija, jog įveikiau tai. Net neįsivaizdavau, jog įmanoma suvaidinti du „Hamletus“ per vieną dieną. Įdomu tai, jog pabandžius „pasitaupyti“ pradeda viskas strigti. Neįmanoma „Hamletą“ suvaidinti puse kojos“, – prisimena D. Meškauskas.

Paklaustas, ar po tiek metų gastrolių po įvairiausias pasaulio šalis dar kažkas sugeba nustebinti, aktorius atsakė, jog stebina pačios mintys, kylančios bevaidinant. Kiekvienoje šalyje jos gali būti vis kitokios.

„Staiga imi kitaip suvokti tekstą, dėlioti kitus akcentus, atrasti kitokias potekstes. Pradedi kitaip girdėti partnerius. Visgi, esminė kryptis lieka ta pati“, – teigia aktorius.

Per tris savaites „Hamleto“ trupė aplankė tris skirtingus Kinijos regionus, tarp kurių atstumas skaičiuojamas tūkstančiais kilometrų. Kiekviename jų laukė žiūrovai, norintys savo akimis pamatyti tai, kas po pasirodymo Pekine vykusioje Teatro olimpiadoje visoje Kinijoje linksniuojama trumpai, bet skambiai – hitas.

„Kiekviename mieste publika buvo kiek skirtinga. Šanchajuje, skirtingai nei Pekine, publika kiek palepinta. Guangčžou mieste sutikome labai nuoširdžius žmones. Manau, spektaklio turinio suvokimo prasme publika Kinijoje panaši kaip Europoje – skiriasi tik jų teatro žiūrėjimo įpročiai, tradicijos“, – azijietiškos publikos ypatumus prisimena D. Meškauskas.

Kaip monologą „būti ar nebūti“ paversti paveikiu, kuomet vos per dvidešimt dienų jį tenka ištari trisdešimt kartų? Kaip įtikinti ne tik publiką, bet ir patį save? Hamletą vaidinantį D. Meškauską šioje situacijoje gelbėjo koncentracija tik į tai, ką daro tą akimirką.

„Gelbėjo tai, jog kiekvieną spektaklį išgyvenau esamajame laike, kiekvieną kartą reaguodamas tarsi viską girdėčiau pirmą kartą“, – teigia aktorius.

Paklausus, ar nebuvo tam tikro lūžio momento po vieno iš penkiolikos spektaklių, kuomet norėtųsi tiek sau, tiek kitiems pasakyti „viskas, daugiau nebenoriu, nebegaliu, atstokite“, aktorius teigė, jog turo metu tokio noro nebuvo, tačiau jam pasibaigus galėjo kilti įvairių minčių.

„Manau, tokius žodžius ištarčiau, jeigu kas nors po penkiolikto spektaklio pasakytų, jog reikės suvaidinti dar vieną“, – prisimena D. Meškauskas.

Turo organizatoriai tiki, jog tai tikrai ne paskutinis tiek „Hamleto“, tiek kitų OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklių pristatymas Azijoje.

„Pasibaigus turui „Hamleto“ dekoracijų tikrai nesunaikinsime“, – teigia turo organizatoriai, kurių planuose ne tik „Hamleto“, bet ir „Žuvėdros“ pristatymas Kinijoje.

Jau balandžio 21, 22 dienomis „Hamletas“ bus rodomas Klaipėdos dramos teatro salėje. Tai paskutinė galimybė pamatyti spektaklį dar šį sezoną.

„Klaipėdos publika man išties svarbi. Tad kviečiu visus apsilankyti „Hamleto“ spektakliuose, kuriuos rodysime Klaipėdos dramos teatre“, – teigia didžiąją dalį kūrybinio kelio uostamiestyje praleidęs D. Meškauskas.

OKT/Vilniaus miesto teatro inf.