photo_page_1_47503311  
Recenzijos

Scenografija

Jūratė Paulėkaitė

Kostiumų dailininkas

Jolanta Rimkutė

Muzika

Antanas Jasenka

Šviesų dailininkas

Eugenijus Sabaliauskas

Vaidina

DŽULJETOS AUKLĖ - Eglė Mikulionytė
KAPULETI - Dalia Michelevičiūtė
KAPULETIS - Vaidotas Martinaitis
KUNIGAIKŠTIS ESKALAS, VAISTININKAS - Audrius Nakas, Arūnas Sakalauskas
MONTEKI - Vesta Rasa Grabštaitė, Malvina Matickienė
MONTEKIS - Remigijus Bilinskas
PARIS, KUNIGAIKŠČIO GIMINAITIS - Dainius Gavenonis
PRANCIŠKONAS LORENCAS - Arvydas Dapšys
ROMEO DRAUGAS BENVOLIJUS - Tomas Žaibus, Eimantas Pakalka
ROMEO DRAUGAS MERKUCIJUS - Dainius Kazlauskas, Marius Repšys
TARNAS PJETRAS - Rytis Saladžius
TEBALDAS - Darius Gumauskas, Kęstutis Cicėnas
VIENTURTĖ GRAFO KAPULEČIO DUKTĖ DŽULJETA - Rasa Marazaite, Rasa Samuolytė, Agnieška Ravdo
VIENTURTIS GRAFO MONTEKIO SŪNUS ROMEO - Gytis Ivanauskas, Giedrius Savickas, Laurynas Jurgelis

Premjera

2003 birželio 13

William Shakespeare

ĮSTABIOJI IR GRAUDŽIOJI ROMEO IR DŽULJETOS ISTORIJA

Režisierius Oskaras Koršunovas

Spektaklio trukmė 3 val.

Dviejų dalių spektaklis

Režisierius Oskaras Koršunovas:

Shakespeare’o veikalas „Romeo ir Džuljeta” dažniausiai įsivaizduojamas kaip odė romantiškai meilei. Iš tikrųjų tai – socialinė drama, kurioje paprasta meilė dramatiškomis aplinkybėmis įgauna aukščiausią tragizmo skambesį. Šioje tragedijoje mane labiausiai domina tai, kad meilė gimsta ir skleidžiasi neapykantoje, Veronos karo atmosferoje. Norėjau akcentuoti šį paradoksą: neapykanta žudo, tačiau būtent ji įžiebia meilės kibirkštį.

Apie tai galima kalbėti ir dievišku lygmeniu – meilė gimsta iš neapykantos, kad pastarąją nugalėtų. Gali būti, jog iš tikrųjų pati neapykanta gimsta iš nieko. Montekių ir Kapulečių pavyzdys būtent yra iškalbingas, nes niekas nebežino nesantaikos priežasties. Jų karo priežastis visi seniausiai pamiršo. Jaunasis Tebaldas priima neapykantą ir ją gina kaip tradiciją. Mes dažnai puoselėjame tokias tradicijas, kurios sukuria priešpriešą iš tariamų skirtumų ir palaiko neapykantą. Tai, deja, vis dažniau taikomas principas – sutelkti visuomenę ieškant priešų.

Statydamas spektaklį norėjau įsigilinti, kaip neapykanta formuoja skirtumus ir tampa visa ko priežastimi. Man atrodo, kad neapykanta yra skirtumų pagrindas, kuris tarp Montekių ir Kapulečių steigia skirtumų iliuziją, apgauna ir dar labiau juos supriešina. Taip pasidalijusios visos visuomenės.

Meilė panaikina skirtumus. Ji vienintelė parodo, jog iš esmės tarp klanų nėra jokio konflikto. Meilė sukuria laisvę, o laisvėje nėra priešybių. Deja, Romeo ir Džuljeta laisvę atranda tiktai mirtyje. Paaukota laisvė sunaikina ne tik modernybę, kurią lemia vaikai, bet ir tėvų taip puoselėjimą tradiciją.