095447289-a9a55bff-014e-4831-946e-d86f7b5e4ddd

Užsienio kritikų išliaupsintas Koršunovo „Hamletas“ sugrįžta į Kauną

„Galingas pastatymas“, „Įsimintinas festivalio uždarymas“, „Apokaliptinis „Hamletas“,   „Patraukli ir šokiruojanti inscenizacija“, „Ypatinga „Hamleto“ versija“, „Spektaklis, privertęs atvipti žiūrovų burnoms“  – tokiais epitetais Oskaro Koršunovo „Hamletą“ palydėjo ispanų kritikai. Williamo Shakespeare’o įkurdintas Elsinoro pilyje, O. Koršunovo perkeltas prie šiuolaikinių grimo staliukų, „Hamletas“ sugrįžta į Kauną. Pastaruoju metu dažniau užsienio festivaliuose nei Lietuvoje rodomas spektaklis kauniečių lauks jau sausio 31 d.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Atstumti ar apkabinti?

Neseniai „Bernardinai.lt“ publikuotas pokalbis su spektaklio „Trans Trans Trance“ režisiere Kamile Gudmonaite sukėlė gausybę diskusijų apie tai, ar režisierė, kritikuodama moteriškumo standartus, kartais neskatina vadinamosios „genderizmo“ ideologijos. Su broliu pranciškonu Arūnu Peškaičiu kalbėjomės tiek apie interviu išsakytas mintis, tiek apie mūsų diskusijų ir internetinių komentarų kultūrą, kur dažnai svarbu tampa ne argumentuoti, o tiesiog įžeisti, pažeminti.

dbe2ebb0ddffa49254627ef9173bfce76c48d44b

„Trans Trans Trance“ režisierė Kamilė Gudmonaitė: „Aš noriu neatitikti moters standarto“

Šiųmetis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ kvietė žiūrovus išjungti nuostatas ir apie spektaklius kalbėti tik juos pamačius, o ne spręsti iš nuogirdų. Kartu „Sirenos“ ragino liautis vertinti, koks turi būti teatras, ir priimti šiuolaikinių Europos menininkų kūrybą be makiažo. Nuogą, aktualią, nenormalią, nepatogią, nonkonformistišką, šokiruojančią. Atvirai kalbančią apie šiandienės visuomenės opas: tapatybę, lytiškumą, depresiją, priklausomybę, atskirtį.

Sokis Delni 44 photo-D.Matvejev©

Uostamiesčio publikai – Oskaro Koršunovo spektaklio „Šokis Delhi“ išbandymas

Vienas naujausių, tačiau jau savo žiūrovą atradęs režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklių „Šokis Delhi“ atvyksta į Klaipėdą. Pavasarį Vilniaus publikai pristatytas spektaklis uostamiesčio gyventojų lauks jau šį ketvirtadenį, lapkričio 16 d., Klaipėdos kultūros fabriko salėje. Spektaklio pradžia 19 val.

Terapijos 16 photo-D.Matvejev©

Spektaklio „Terapijos“ aktorės: apie įsimintiniausius vaidmenis, scenos baimę ir personažo paieškas

Prieš beveik dvejus metus, dramaturgė Birutė Kapustinskaitė išsiuntė savo ką tik parašytą pjesę „Terapijos“ aktorėms, kurias įsivaizdavo kaip personažų kūrėjas, dar rašydama paskutinę versiją. Šiandien pjesė jau virto Kirilo Glušajevo režisuotu spektakliu, įtrauktu į OKT/Vilniaus miesto teatro repertuarą. Dramaturgė kalbasi su aktorėmis Nele Savičenko, Rasa Samuolyte, Viktorija Kuodyte, Aldona Vilutyte, Virginija Kuklyte, Severina Špakovska ir Gintare Latvenaite apie teatrą, vidines baimes ir pamokas. Spektaklis OKT Studijoje – jau spalio 31 d. bei lapkričio 1 d.

8023_g-thumb

OKT „Žuvėdros“ menininkai Kinijoje

Spalio 19-osios vakarą septyni spektakliai pradėjo V-ąjį Vudženo teatro festivalį Kinijos rytų pakrantėje. Du iš jų sukurti lietuvių režisierių. Vienas, 19 val. – Rimo Tumino „Eugenijus Oneginas” iš Maskvos Vachtangovo teatro. Kitas, 21 val. – Oskaro Koršunovo „Žuvėdra“ iš OKT/Vilniaus miesto teatro. Ir tada nieko nuostabaus, kad išvakarėse prie grupelės iš OKT, įsėdusios į vietinį vežimaitį, netikėtai ir nesitarę prisėda Rimas Tuminas, Faustas Latėnas ir artistas Sergejus Makoveckis, ir per visą Vudženo senamiestį nuaidi „LABAS!“.

359da3_0b90ac660b99401889670b4ec5fd01a2~mv2

Premjerą pristatanti režisierė Kamilė Gudmonaitė: išgirstu žmonių reakcijas „Ir taip kuria moteris?“

Kas yra moteriškumas? Ar būti moterimi – tai atitikti tam tikrą moters visuotinai suprantamą normą? Ar apskritai dar reikia pasaulį skirstyti į vyrišką ir moterišką pusę? Atsakymų į šiuos klausimus ieško režisierė Kamilė Gudmonaitė ir aktorės Jovita Jankelaitytė, Dovilė Kundrotaitė bei Adelė Šuminskaitė, jau rugsėjo 26-27 dienomis OKT/Vilniaus miesto teatre pristatančios premjerą „Trans Trans Trance“. Premjeros išvakarėse kalbamės su režisiere K. Gudmonaite.