gediminas_packevicius_vasarvidzio_nakties_sapnas31  

VASARVIDŽIO NAKTIES SAPNAS

O.Koršunovas stato W.Shakespeare’ą

(Lietuvos žinios / 1999-11-13 / Giedrė Milkevičiūtė)

1999-11-13

Oskaras vėl ketina šokiruoti publiką. Šį kartą jis neįprastai pastatė garsiąją W.Shakespeare’o dramą “Vasarvidžio nakties sapnas”. Lapkričio 17 ir 18 dienomis Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje vyksianti “Vasarvidžio nakties sapno” premjera skirta įvairaus amžiaus žiūrovui, kaip ir pats W.Shakespeare’o ankstyvosios kūrybos veikalas.

Lenta

Kaip sakė O.Koršunovas, pirmasis klasikinis šio teatro pastatymas bus radikalus veiksmas, atmetantis stereotipus bei paviršutinišką iliustratyvumą. Nežavėdamas žiūrovų kostiumais ir spalvomis spektaklis suteiks valią jų vaizduotei. Atsisakyta ir įprasto spektaklio elemento – scenografijos. Ją atstos pagrindinis scenos elementas – lenta, simbolizuojanti tuščią popieriaus lapą. Tad spektaklio sėkmė priklausys tik nuo režisieriaus meistriškumo ir jaunų aktorių sugebėjimo perteikti didžiojo W.Shakespeare’o kūrinio dvasią.
“Kai sakoma “Vasarvidžio nakties sapnas”, paprastai įsivaizduojame kostiuminę pasaką arba girdime Mendelssohno muziką Santuokų rūmuose, – sako režisierius.O mes bandome scenoje pavaizduoti pjesės fantasmagoriškumą. Žiūrovai išvys minimaliomis priemonėmis pastatytą spektaklį. Lenta, kuri spektaklyje atstoja ir scenografiją, ir prabangius kostiumus, yra tarsi irklas į žiūrovo vaizduotę. Man svarbu, kad žiūrovas, vos pasirodžius scenoje aktoriams, nesusikurtų jokių išankstinių nuostatų, o duotų valią vaizduotei. Ta lenta, už kurios stovi aktorius, – tai ne skydas, o veidrodis, kuris atspindės žiūrovų vaizduotės srautą. Šis spektaklis yra vientisas paradoksas, suvestas į keturių plokščių perimetrą. Ar jis taps begalybės perimetru, paaiškės premjeros dieną”.
Lė paklaustas, ar W.Shakespeare’as, pamatęs šį spektaklį, neapsiverstų karste, režisierius atsakė, kad ir didysis anglų dramaturgas kitados buvęs eksperimentuotojas. “Dramaturgo teksto buvo atsisakyta labai nedaug, – teigė O.Koršunovas. – Išliko ir siužetas, ir komedijos pagrindas. Bet tai nereiškia, kad siekiame prajuokinti publiką”.
Anot jo, spektaklio kūrėjams svarbiausia buvo veikėjų emocinis laukas, kuriame jie klaidžioja, lyg kokiame labirinte. Tas labirintas ir yra pagrindinė spektaklio tema.
Dviejų veiksmų spektaklyje vaidins būrys jaunų muzikalių aktorių, kuriuos Muzikos akademijoje mokė režisierius Jonas Vaitkus. Keli aktoriai yra ir iš režisieriaus Algio Latėno kurso.
Maratonas O.Koršunovo teatras gyvuoja vos metus, o pastatymų skaičiumi jau vejasi ir gerokai anksčiau įkurtus. Per pastaruosius du mėnesius rodoma jau antra premjera, nors žiūrovai dar nespėjo atsigauti po šokiruojančio M.Ravenhilo “Shopping and fucking”. Kiekvienas spektaklis sutraukia gerokai daugiau žiūrovų, negu telpa Nacionalinio teatro Mažojoje salėje.
Iki Naujųjų metų numatytos dar dvi premjeros. Lapkričio 24 d. bus rodomas į akcijos-forumo “Moterys teatre” programą įtrauktas naujas O.Koršunovo teatro pastatymas – Anželikos Cholinos spektaklis “Pamišusių merginų šokiai-3″.

Gruodžio 20 d. žiūrovų laukia dar viena teatro premjera Roko Ramanausko režisuotas spektaklis “Romas ir Arūnas”. O.Koršunovo teatras imasi ir prodiuserio vaidmens. Po savo stogu priimtus spektaklius jis ne tik padeda pastatyti, bet ir rengia jų gastroles po Lietuvą ir užsienio valstybes.
Lapkričio viduryje dalis O.Koršunovo teatro aktorių Vokietijoje, Oldenburgo festivalyje “Kulturtage”, vaidins spektaklį “Senė 2″.